onsdag 25 juli 2012

Livat i holken.

Ett nödvändigt ont är det att renovera gamla fönster. Jag är inte speciellt bra på det och finner det inte heller speciellt roligt. Det här är dock det sista fönstret för tillfället. Bättre att göra det nu och inte i vinter i alla fall...
Jag skulle behöva gå en kurs i att kitta fönster. Jag tycker det är svårt att få fogen lagom tjock och jämn. Bitvis ser det ut lite som lekis gått lös på fönstret...
Sådärja...nu är det på plats. I holken bor det en talgoxemamma med små ungar som piper hungrigt. När jag stod på övervåningen och målade runt fönstret kom fågelmamman flygande rakt mot mig flera gånger med en bekymrad min...kanske var hon avundsjuk för att jag hade en så stor holk jämfört med henne :)
Nåväl...jag skyndade mig så mycket jag kunde för att inte den lilla familjen skulle vara så rädd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates