söndag 20 januari 2013

Iskallt!

Nu när vintern är som värst så kan det inte bli så långa stunder av renovering, man fryser ihjäl! Lasse kämpar på med taket och rördragningar för el i vardgsrummet.
Vi har idag varit till Västerås och strosat runt lite. Drömma kan man ju alltid göra, tänkte jag och passade på att gå på Countryhouse i galleran.
Det här står på önskelistan:
Serien Mynte från Ib Laursen har den rätta lantliga känslan. Vi kommer inte att kunna ha några överskåp i köket eftersom takhöjden är alldeles för låg. Några hyllor kan kanske passa och då vill jag ha snygga, lantliga saker som passar i ett gammalt torp.
Den här mysiga, stora taklampan vill jag ha i sovrummet. Eftersom taket blir ända upp till taknocken så vill jag ha denna romantiska lampa hängande i en lååång sladd.
Förvaring i sovrummet kommer att bli en utmaning. Jag ska försöka få tag i ett liknande skåp och göra en plats för att hänga kläder. Det och en hög, vit byrå finns på önskelistan.
Det här behöver jag inte önska mig. Gammalt bakbord och gammal låda har jag redan. Men...det har jag nog ingen plats för. Jag tyckte bara att det var en ganska kul ide när jag såg hur de hade satt ihop det som soffbord i butiken. Jag har dock redan ett soffbord som jag tycker mycket bra om, i vitt förstås...

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh så mycket fint!!! :D

Skicka en kommentar

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates